donderdag 3 juli 2014

Cycle Vision 2014 deel 1.


Het Cycle Vision weekend valt samen met voor mij andere belangrijke gebeurtenissen. Ten eerste is mijn zoon jarig maar ook valt dit weekend samen met de TT van Assen. Dit is iets wat ik als motorsportliefhebber zal moeten missen voor het eerst in jaren..... :-( Maar goed gelukkig draait de video.

Nadat Vrijdag alles ingepakt en opgepakt is gaan we op pad..
Dakhaas.
De weersvoorspelling kon beter maar wellicht valt het mee. We vormen wel een rijdende attractie met de WAW op het dak van onze VW bus. Bij Antwerpen rijden we in de file en iedereen blijft maar naar boven kijken dus ik zwaai enkele keren vrolijk terug. Na een bezoekje aan de Mac Donalds was de achterbank weer in goede stemming en konden we het laatste stukje rijden naar de racebaan. Eenmaal aangekomen parkeren we onze bus in de regen langs het hek op het pas gemeste veld. Tja beide kon de organisatie waarschijnlijk niks aan doen maar door de mest hobbelen met kinderen vond ik maar niks. Snel de boel instaleren, luifel ervoor en de WAW eronder.
Opgesteld op de bemeste weide.

Ook op zaterdag bleef het net wel net niet droog maar op de goede momenten bleef het droog. Ik had mij reeds ingeschreven en de transponder op mijn fiets gemonteerd voor de uurs wedstrijd voor de velomobielen. Ondertussen keken we op bij de kramen en de proefrijplaats en voor ik het eigenlijk door had moest ik ook al gaan rijden.. echter nog niet gegeten...oeps snel een boterham achter de kiezen en gaan.. drinken kon ik immers ook in de fiets (wat eigenlijk een beetje te laat is). Met de fiets bij de baan gekomen mocht ik er al snel op om alvast wat in te fietsen en uiteraard op zo'n moment gaat het mis en krijg ik het grootste blad niet meer geselecteerd. Grr mopper mopper...eigen stomme schuld ik had al geruime tijd een schroefje door het grootste blad zitten zodat de ketting gemakkelijker kan klimmen met schakelen. Het nadeel van dit schroefje was dat als ik op het 42 blad stond de teruggaande ketting hier ook wel eens achter bleef hangen wat uiteraard weer niet gewenst was. Je raad het al dit schroefje heb ik voor vertrek thuis verwijderd.... Bloos bloos.. met mijn Look beschermplaatje van mijn schoenen kon ik hem uiteindelijk toch geselecteerd krijgen en kon ik van start.

De start verliep een stuk rustiger als dat ik met de motor gewend ben en probeer wat gang te maken. Ik rij even 46 km/u maar moet op een gegeven moment terug met pijn in mijn mild. Ik zak terug naar 38 kilometer per uur...dat valt vies tegen.. ik weet me te hervinden en gaat toch weer sneller fietsen en eindig de wedstrijd in de achterhoede met een gemiddelde van 42,5 km/u. Op zich uiteraard wel een mooie snelheid maar dat moet toch echt wel beter kunnen. Ondanks dat heb ik het reuze naar mijn zin en het is wel eens leuk om niet de enigste velomobiel te zijn.. Ik moet wel zeggen wat kunnen sommige verdomt had rijden.
Start van de uur wedstrijd...nog nooit zoveel velomobielen samen gezien.

Snelste was de Birk tweewieler..op een gegeven moment valt het niet meer op als deze weer voorbij zoeft met 63 km/u.

Het was gaaf om te rijden daar.

hijg puf trappen maar.

Toch vind ik een Milan ook een gaaf apparaat..helaas komt deze mij voorbij.

Druk in verkeer.

één WAW uitgevallen.

Mijn grafiekje van de wedstrijd...ehhh dat moet toch wat constanter worden.
Al tijdens de wedstrijd valt er een besluit.. ik heb reed origineel een 52 blad met achter een 12 als langste verhouding.. later heb ik een groter blad en nieuwe vlakkere cassette geplaatst en werd de verhouding 62-11. Ik heb er van geleerd dat dit niet gaat werken en voor mijn gevoel reed ik eerst harder. Waarschijnlijk door de nu hogere kettingsnelheid als ik achter op 14, 15 of 16 rijd verdwijnt mijn winst in de looprollen. Maar goed een mens probeert wel eens wat en soms sla je de plank mis. Ik denk ondertussen dat een 54 (a 56) blad veel beter zal aansluiten. Eens kijken of dit te vinden is voor Tiagra. Een tweede voordeel is dat het gemakkelijker schakelt en ik ook mijn kleinste blad weer kan gebruiken wanneer nodig. Na de wedstrijd de WAW's samen geparkeerd en op het gemakje uithijgen en opdrogen... dat was wel nodig. Na onze race begon ook de race voor de oudste kinderen en daar deed Kevin (10 jaar) aan mee. Ook hij kreeg last van zijn mild en moest even stoppen... tja net als pap te hard van stapel...oeps.. even later is hij toch weer verder gefietst en gefinisht.

Hup Kevin.

Ja ik had het tegen jou.

klaar voor de start af !! rechtdoor niet afslaan.

Kevin is eigenlijk wat klein voor de fiets maar kan er mooi onderdoor kijken.

Zo vader zo zoon... last van zijn mild en even stoppen.

Even een kleine edit uit netheid...
ik heb een aantal foto's gevonden via de links op http://www.ligfiets.net/news/4703/foto-s-verslagen-en-videos-van-cycle-vision.html

Ik wil de fotograven even bedanken voor de foto's.

2 opmerkingen:

  1. Het meedoen is net zo leuk als winnen denk ik, en je leert er ook van heb je ondervonden nu! Toch een mooie prestatie voor de eerste keer!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar toch knaagt er een competitieve instelling in mij...en bij mijn kinderen..
    Sylvia is daar echter niet altijd blij mee...

    BeantwoordenVerwijderen